عدم تأمین دسترسیهای مناسب، نبود کوچکتر عبور و دوربرگردانهای استاندارد، نداشتن علائم هشدار دهنده و خط کشی مفت و ابهام مطلق تو شب، این سطر را به یکی از خطرناک ترین جادههای استان تهران دگرگونی کرده و هر هفته، چندین تصادف جرحی و منجر به فوت تو این پایه رخ میدهد.
در کشش این مسیر، روستاهای جعفرآباد اخوان، قوئینک زُهری، سرگل، گلعباس، کهریزک، کلاته، یوسف رضا، جمال آباد، سعیدآباد، پلنگ دره، عسگرآباد، جاده کانال موسوم به تیغاب و بازار میوه و تره بار ورامین واقع شده و نبود دوربرگردان باعث میشود تا روستائیان برای چسبیدگی به محل عمر خویشتن مجبور شوند تا طول کمربندی را طی کنند که این حکم انگیزه افزایش تعداد تردد میشود.
طی سالهای گذشته عملیات احداث دوربرگردانی غیر همسطح در کمربندی ورامین – پیشوا آغاز شد که پس از بخشیدن ۱۰ سال نه تنها اجرای آن بوسیله اتمام نرسیده بلکه باعث شده تا درون نگرش اجرای این طرح، شرف بغاز باریک شده و مشکلات تردد افزودن یابد، پروژهای که امروز به یکی از آثار تاریخی شهرستان تبدیل شده است.
عدم گمارش نیوجرسی(بلوکهای سیمانی) و نصب گاردیل در وسط این محور باعث شده تا نوربالای خودروهای عبوری از مقابل، دید رانندگان را در تاریکی شب کاهش دهد و در قیافه عبور عابر پیاده از جاه خیابان، سرعت عکس العمل رانندگان برای غرض گیری سریع کاهش یابد.
سه مایه پل رهرو پیاده نصب شده درون طول این دست خط نیز به دلیل مکانیزه نبودن، جذابیتی برای عابران پیاده ندارد و اغلب افراد عبور از عرض خیابان را به استفاده از این پلها ترجیح میدهند، در کشش دو زمانه جناب خبرنگار ایرنا در نگرش این پلها، حتی یک نفر نیز از روی آن عبور نکرد.
مدیریت دوگانه این پایه توسط دو شهرستان ورامین و پیشوا باعث شده تا رفع بسیاری از مشکلات این محور معطل مانده مهم مانده بوسیله اسلوبای که سیرت این کمربندی متعلق به شهرستان پیشوا و جنوب آن در حوزه شهرستان ورامین واقع شده است.
۲۵ خرداد سال ۹۸ بود که معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در دیدار از محور ورامین- پیشوا، به خشکی امدن رفع مشکلات این مسیر تأکید کرد.
محمد تقی زاده پیاده شدن رفع مشکلات شانههای سماوی این محور که احتمال بروز حوادث رانندگی را افزایش میدهد تأکید کرد و از مسئولان دو شهرستان ورامین خواست تا شرایط پروژه نیم تمام زیرگذر را پیگیری و خراج آن را بوسیله استان گزارش دهند تا با برگزاری جلسه تخصصی، طرز کارهای تکمیل آن مورد بررسی قرار گیرد.
در این ملاقات مقرر شد تا مدیریت پایه به شهرداری ورامین سپرده شود تا شهرداری با باهم اتحاد کردن شرکت توزیع برق ورامین، نسبت به روشنایی این مسیر اقدام درنگ موضوعی که هیچ گاه محقق نشد و نشست هماهنگی برگزار شده درون محل فرمانداری ورامین، بوسیله دلیل حاضر بودن تمایل مسئولان شهرستان پیشوا به انتقال مدیریت این دست خط به شهرداری ورامین، نصف کاره به اتمام رسید.
آماده واگذاری مدیریت کمربندی به شهرداری ورامین هستیم
فرماندار شهرستان پیشوا گفت: آماده واگذاری مدیریت کمربندی بوسیله شهرداری ورامین هستیم تا مشکل روشنایی این پایه برطرف شود.
حسین عباسی گفت: هر چند که بر اساس اجازه معاون عمرانی استانداری تهران، مدیریت این محور باید به شهرداری ورامین واگذار شود ولی تا کنون تعریفی از این واگذاری ارائه نشده است.
وی تصریح کرد: نگرانی ما از ساخت و سازهای احتمالی پس از واگذاری این محور بوسیله شهرداری ورامین است که باید به درستی نحوه این واگذاری معلوم شود.
عباسی پیش روی کرد: هیچگاه اعتباری برای تأمین شعاع این پایه درون نظر اندوهناک نشده است.
با شرکت شهرداری ورامین دشوار فروغ برطرف میشود
رئیس اداره صاعقه شهرستان ورامین گفت : در رخ واگذاری مدیریت این حروف به شهرداری ورامین، آماده تأمین روشنایی محور ورامین – پیشوا هستیم.
مسلم حاجی مزدرانی افزود: سه سال پیش، طرح تأمین روشنایی کمربندی شمالی ورامین- پیشوا از لفظ شرکت صاعقه منطقهای ورامین تمهید و آماده اجرا وجود که به برهان مشخص نشدن وضعیت مدیریت آن، این طرح اجرایی نشد.
وی تصریح کرد: درون صورتی که فرمانداری پیشوا مدیریت این محور را به شهرداری ورامین واگذار کند، شرکت صاعقه ورامین علاوه بر تأمین برق مورد نیاز، آماده اجرای طرح روشنایی این مسیر میباشد.
شهرستانهای ورامین و پیشوا با متجاوز از ۴۰۰ هزار نفر جمعیت داخل ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران و داخل ادامه یکدیگر واقع شده اند.